Afscheid Ingrid van der Lubbe

Op 15 april jl. hebben wij een aantal mensen in het zonnetje gezet

Op donderdag 15 april jl. vond bij Turnvereniging Someren de jaarvergadering plaats. Naast het jaarverslag en het financiële verslag hebben we aandacht besteed aan onze jubilarissen. De jubilarissen dit jaar waren:
– Charlotte Engelen 12,5 jaar lid                      – Danique Lemmen 12,5 jaar lid
– Jade van der Weerden 12,5 jaar lid               – Maud van Zoggel 12,5 jaar lid
– Maureen van den Akker 12,5 jaar lid           – Sem Vossen 12,5 jaar lid
– Afke Venhuizen 25 jaar lid

We hebben onze jubilarissen thuis opgezocht om ze in het zonnetje te zetten met een bos bloemen en een klein presentje. Voor Afke Venhuizen was er ook een speldje vanuit de KNGU voor haar 25-jarig lidmaatschap.

Daarnaast hebben we ook de opsteker van het jaar weer uitgedeeld. Dit jaar was dit niet één persoon, maar een hele groep. Namelijk de 65+ groep. Zij konden vanwege de coronamaatregelen lange tijd niet sporten. Gelukkig zijn ze sinds 2 weken weer lekker sportief bezig.

Aan het einde van de jaarvergadering trad Ingrid van der Lubbe af als bestuurslid (VZ) van onze mooie vereniging.

Ingrid is al erg lang betrokken bij onze vereniging. Ingrid was als kind al lid van onze vereniging, maar vanaf 2002 actief binnen onze vereniging als trainster en bestuurslid.

– We hebben als bestuur, als blijk van waardering voor de jarenlange buitengewone inzet en grote verdiensten, Ingrid benoemd tot ‘Erelid’ van onze vereniging.
– Daarnaast heeft ze van de KNGU als ‘Teken van verdienste in het Goud’ een speldje gekregen.

Een korte terugblik vanaf 2002.
Binnen de vereniging heeft Ingrid vele taken vervuld; ze was trainster van onze selectiegroepen, jurylid, coördinator opleidingen, voorzitter. Daarnaast was Ingrid ook trajectcoach, portfoliobeoordelaar en praktijkbegeleider via de KNGU.
Samen met Ingrid mochten we als vereniging mooie activiteiten organiseren zoals; ons 25-jarig bestaan, het organiseren van meerdere regiowedstrijden in de sporthal De Postel. Zomerkampen via de KNGU, Grote uitvoeringen door onze leden en niet te vergeten onze buitenlessen voor onze leden en niet leden.
Daarnaast heeft Ingrid ook deelgenomen aan diverse belangrijke bijeenkomsten o.a.; Samenwerking met de gymvereniging in Asten, Veilig sportklimaat, Besturen met een Visie en niet te vergeten was Turnvereniging Someren cos actief betrokken bij het Sportklimaat gemeente Someren.

Eigenlijk te veel om op te noemen.
We zullen Ingrid zeker gaan missen, maar gelukkig heeft ze zelf al aangegeven dat we haar altijd kunnen benaderen voor activiteiten die op ons pad komen. Ook wil ze graag de taak van opleiding blijven vervullen, wat wij als vereniging superfijn vinden!

Vanwege de corona maatregelen konden we geen fysiek afscheid van Ingrid nemen. Daarom hebben haar man en kinderen haar, namens Turnvereniging Someren cos, in het zonnetje gezet met de oorkonde, het KNGU-speldje en bloemen. Ook de wedstrijdgroepen en onze 65+ groep hebben haar in het zonnetje gezet.