Kwalificatiewedstrijd heren turnen in Weert

Zondag 16 februari vond in Weert de kwalificatiewedstrijd voor de verplichte oefenstof voor heren plaats. Vanuit deze wedstrijd kunnen de turners zich plaatsen voor de landelijke wedstrijden.

Van Turnvereniging Someren Centre of Sports kwamen vier turners (Tom Verdonschot, Stan Swinkels, Tijn Linders en Tom Titulaer) in actie. En met succes! In de categorie pupil niveau 15 behaalde Tom Verdonschot met 92,85 punten de 16 e plaats. Hij wist zich met dit resultaat te plaatsen voor de landelijke ¼-finale. In de categorie instap niveau 18 behaalde Tijn Linders met 108,30 punten de 1 e plaats. In dezelfde categorie behaalde Tom Titulaer met 104,80 punten de 5 e plaats. Verder behaalde Stan Swinkels in de categorie pupil niveau 16 met 94,40 punten de 3 e plaats. Tijn Linders, Tom Titulaer en Stan Swinkels turnen 29 maart in Sas van Gent nog een tweede plaatsingswedstrijd. De twee wedstrijden samen bepalen wie zich plaatst voor de landelijke finale.